neděle 21. dubna 2013

Nikdo se netrápí tak krásně jako my

Zajímalo by mě, jestli to teď bude nová tradice, že sezóna v Olomouci bude uzavřena zápasem s Piráty z Chomutova. 
Baráž dospěla do svého konce. Třešnička na dortu v podobně krásné sezóny se pro mnohé změnila v noční můru, protože nikdo nemůže být rád, když jeho tým prohraje devět zápasů v řadě. Přesto však nelze těm našim hokejistům nepoděkovat. Za krásnou sezónu, za skvělý zážitek, za jejich odhodlání a bojovnost, za těch 74 zápasů, během kterých jsme mohli všichni zapomenout na všechno a zkrátka si užít ten nejlepší sport na světě.


Hudba dneska tahle, protože bez kluků z Mory to nejde. 
A nic jinýho jsem dneska stejně neposlouchala.

Ještě v pondělí jsem říkala, jak je to fajn, že víme, kdy nám končí sezóna. Omyl. Nakonec to byla taková dobrá hysterie. Ta mě ale v pátek z nějakého důvodu úplně opustila.
Když jsem přišla na zimák, sklo bylo celé orosené, a tak jsem okamžitě musela jít "na místo", ačkoliv jsem rozbruslení chtěla odfotit tradičně od střídačky. Ale oni tam stejně na ty zápasy baráže tajtrlíkovali nějací lidi a vůbec mi tam zavazeli, takže tak. 
Moc mě potěšilo, že je v bráně Tomáš Halász. Jó, kdybych věděla...


Domácí vstoupili do utkání aktivněji. Možná by někdo očekával, že když už o nic nejde, tak to prostě nechaj být, tím spíš, když Chomutovu stačil pouhý bod na Extraligu, jenže... Když máte tým složený povětšinou z mladých hráčů, respektive juniorů, tak se samozřejmě všichni chtějí předvést, jak jen to jde. Netvrdím, že by se ti naši staří mazáci neradi předváděli, ale ti mladí do toho samozřejmě šli s mnohem větší motivací - je to v pořádku, od toho tam jsou.
Jako první se ovšem prosadil soupeř, když hráči v poli neohlídali Tomáše Káňu, který se obtočil kolem brány a puk dotlačil do sítě dřív, než se Hally stihl přesunout. Piráty gól samozřejmě nakopl a dostali se do tlaku. Své snažení si ale nakonec překazili sami, když faulovali. A kdyby nám v baráži nedrhla přesilovka, kdo ví...
Na závěr třetiny Jakub Lehečka zacinkal, ale bohužel, puk do brány nezapadl.


O přestávce jsem se vydala na tribunu za Cestí, a to pěkně po schodech, místo abych tam lozila jak opička. Potkala jsem fanoušky Chomutova, co si šli zapálit. Uvítal mě pokřik "Scheiße Olomouc" a pár poněkud vytočených pohledů směrem můj dres... Jó, blbci se najdou všude, aby řvali naprosto zbytečné urážky na adresu soupeře. Někteří se tam i pokoušeli o rvačku, naštěstí to ochranka nějak uklidnila. 
Jinak musím říct, že chomutovský kotel fandil naprosto luxusně, to jako klobouk dolů. A za ty hlupáky se pak i kdosi omlouval na našem fóru, takže ;) Navíc vyvolali někdy v půlce zápasu i svého bývalého hráče, prý jakýsi Diviš... :D


I do druhé třetiny jsme vstoupili aktivněji. Pomohla k tomu i přesilovka, která však zůstala nevyužitá. I tak ale domácí borci udělal před bránou Hanuljaka celkem závar, bohužel gól z toho nepadl. Víceméně konec všech nadějí (byť nás čekalo ještě dvacet minut) nakonec pramenil z faulů - Chomutovští nejdříve využili klasickou přesilovku a následně i tu 5 na 3. O oba góly se postaral Tomáš Káňa, který tak zaznamenal hattrick. Což jsem nezaznamenala já, no ale...
Co mě celkem překvapilo, byly provokace ze strany chomutovských hráčů, které mi přišly celkem zbytečné vzhledem k tomu, že měli třígólový náskok, a tedy minimální důvod k nějakým vypjatým nervům. Nemluvě o tom, že kdyby jim býval sudí začal něco pískat a naši borci by našli ztracenou koncovku, tak by z toho mohli mít celkem malér.


O druhé přestávce už jsem na tribunu lezla jako opička, abych se vyhla fandům soupeře. Mám pocit, že to tam nějaký z přísedících hokejistů komentoval, ale lepší nevědět, že :D 
Když už jsem to zmínila - na tribuně byli všichni marodi (počítám i Zbořila, byť se na mě opět mračil :D) krom Zbyňka Hampla; velká část našich juniorů, Mario Cartelli, Richard Brančík, Martin Vyrůbalík (se kterým jsem se málem srazila ve dveřích a kdosi tam pak z něj umíral, že) a Jan Mikel. Mikel vypadá jako jeden pán, co na hokej chodí pravidelně, takže když Cestí řekla, že "není to Mikel?", tak jsem řekla, že ne... Tak určitěěě, že to byl náš bývalý kapitán :D



Třetí třetina rozhodně nebyla odfláknutá ani z jedné strany. Chomutov se dál tlačil dopředu, vědom si toho, že hrají o hodně; naši kluci zase chtěli uhrát, když už ne výhru, tak alespoň nějaký ten gól pro fanoušky. Nakonec se ale z gólu radovali opět hosté. Následně Hally v pozici ležmo celkem efektně zlikvidoval jejich další pokus. 
Hra se každopádně stále více vyostřovala, neustále se někde někdo pošťuchoval a Lukáš Králík mezitím lítal po ledě a rozdával tvrdé hity, notně vytočený strkanicí z předchozí dvacetiminutovky. A byl to právě Kralda, kdo se postaral o největší rozruch posledních desíti minut, když shodil rukavice a ručně si to vyříkal s Brettem Palinem. Asi má nějakou slabost pro ten roh napříč od střídačky, kde se totálně nedá fotit, protože obě své letošní bitky si odbyl právě tam. Tak dík za spolupráci, no :D

...né, Nikolo, vůbec nezavazíš, dobrý je to!

Následovala další přesilovka domácích, při které zacinkal pro změnu Ondřej Kříž. Zkrátka když ten puk do brány nechce, tak tam nespadne, ani kdyby já nevím co... Stejně už to bylo fuk. Poslední okamžiky zápasu celý stadion odtleskal vestoje. Však si to taky ti naši kluci zasloužili.

Nooo ale počkat. Ty nejlepší fotografie se zápasu najdete na stránkách toho nejlepšího klubu.

Richard Diviš

Jakub Herman



Jakub Bartoň

Roman Kadela

klasika

Libor Kašík

Kuchardovy super vlasy

Jiří Ondrušek

fandové Pirátů povzbuzovali svůj tým i při rozbruslení

Jakub Lehečka




Našadit žuby!

Roman Rác

Fotím Ondruše, dostanu derp Báru...




Brett Palin




co děláte?


Marek Sikora




Libore, omg, odejdi, kazíš mi fotky Barušky!



Nikola Gajovský...

...aka arch nemesis mé maličkosti




...schválně, kolik fotek Ríši může být v jednom článku...
(když on byl tak nešťastný v tom rozhovoru a meh, nebuď!)



ani nevím, co se na té fotce děje

Alex Rašner

rukavice jsou pro amatéry

Jakub Stehlík

Ráďa by měl ty štěněčí oči občas zkusit na rozhodčí...




No, Ráďo, skoro!




Už někdy od středy jsem se bála, jak všichni fotografové tradičně vystřelí na led a budou fotit, zatímco já vystřelím na led a spadnu... :D Nestalo se ani jedno. Většina fotografů se zkrátka po finální siréně sbalila a šla. Tím líp pro mě - zaběhla jsem si k vrátkům na trestnou hostů a vyfotila jsem si všechno tak, jak jsem chtěla a potřebovala. A musím se tentokrát pochválit, myslím, že se fotky povedly. Obzvlášť mám radost z těch pořízených během "vítězného" kolečka, když kluci jeli proti mně - kdyby tam ten snaživý technik neměl potřebu zrovna zametat led, bylo by to ještě lepší, ale co už no. Ale někteří ti naši tajtrlíci se na mě krásně usmáli, jiní aspoň koukali do objektivu - máme hodné chlapce! :D







nesnáším ten kontrast na téhle fotce... (viz níže)




fakt doufám, že nemával chomutovským fans


Děkovačka by vůbec byla naprosto perfektní, nebýt nešťastného výrazu na tváři Hallyho; bylo to ještě horší, když diváci začali místo něj vyvolávat Libora Kašíka. Ano, Káša se pravděpodobně včera loučil, ale je klidně možné, že Hally taky. Vrchol všeho pak bylo, když jsem přišla domů a přečetla si, že prý jsme hráli celý zápas bez brankáře... Těžko je prohra vinou gólmana, když se prohraje 0:4.
A tak se mi nakonec nechtělo brečet ani tak z toho, že tahle krásná sezóna končí, jako spíš z toho, že by se Hally klidně mohl stavět na hlavu, ale kult Káši těžko něco ohrozí. Netvrdím, že Hally nedělá chyby, ale vadí mi, že je takovým nepsaným pravidlem, že Káša je neomylný a jeho chyby se ze zásady obhajují za všech okolností. Jsou to oba mladí kluci, oba dělají chyby a oba se z nich učí. To, že jeden dostává od trenérů přednost neznamená, že je dokonalý a že nám ten druhý automaticky prohrává zápasy... Vždyť nakonec jediný brankář, co byl v baráži opravdu fenomenální, byl Jan Lukáš, tak o co jde? 
(a ne, tohle není nic proti Liborovi, tohle je vyloženě proti té "logice" místních fandů)


Bodování celého týmu v baráži vedl obránce a kapitán Jakub Bartoň. Ten mimochodem v této sezóně odehrál 65 utkání, na svém kontu má 43 bodů a celkovou bilanci +24. A přesto se najdou lidé, kteří by se ho nejraději zbavili... A to pak bude divení, až nám ty jeho body a skvělý charakter budou chybět, že?
Baruška je pro mě pořád takový místní Pan Hokejista a jsem hrdá, že můžu nosit jeho dres!

nejlepší

Ovšem nemá smysl se rozčilovat. Sezóna 2012/2013 skončila včera v osm hodin dvacet minut a je již
minulostí. Pro letošek si odpustím nějaké vyzdvihování toho, v čem se který hráč zlepšil - za to hovoří už jen to, že se probojovali do baráže o Extraligu.
jak by se hráči měli nosit po městě
Baráž ostatně byla stanoveným cílem pro tuto sezónu. Ano, očekávání byla veliká, obzvláště poté, jak "snadno" jsme přejeli Ústí. Všem však muselo být jasné, že to rozhodně nebude lehké, vždyť právě Ústí a Chomutov bojovali v baráži několik sezón v řadě a druhý jmenovaný se dočkal postupu teprve loni. 
Nebýt těch posledních devíti zápasů, máloco by se dalo na téhle sezóně vytknout. Vždyť fandové doma skoro nepocítili chuť porážky. Jednu dobu jsme vedli tabulku bodovaní, ačkoliv jsme před sezónou byli podceňovaní kde kým. Baráž byla něco navíc. Nezadařilo se letos, zadaří se příští rok. Nebo za dva roky. Všechno má svůj čas.

V přítomnosti a velmi blízké budoucnosti leží (snad minimální) změny v kádru. Čekám, že to všechno půjde dost šupem, ostatní prvoligové týmy už zahájily přípravu. Na začátek té naší se těším už teď.

3 komentáře:

  1. valnou většinu aktérů z fotek tu chci vidět i příští sezónu ok
    to bych vztáhla i na Palina a Gáju, ale jsem realista *brečí protože barážové štístko*
    někteří lidé chodili očividně na jiný hokej v jiné Olomouci, tady u nás jsem o žádném neschopném kapitánovi a slovenském brankáři, co nám tak strašně prohrál zápas, neslyšela. sláva zdravému rozumu a kolektivním sportům!
    ty fotky jsou purrfect, taky se můžeš tak jako hráči nosit po městě, víííš tooo žee
    sečteno, podtrženo: byla to krásná sezóna (ten konec a ta koncovka nooo...stává se ok) a velký krok kupředu, máme nadějné juniory a tak. h(r)oši děkujem!

    OdpovědětVymazat
  2. Ty fotky z kolečka jsou fakt super, jen ten technik měl být kopnut do zadku a vykopán z ledu někam do háje:)

    Ber to z té druhé stránky..příští sezonu už vyvolávat Kášu nebudou;) Ale chápu, že zrovna tohle je takové podivné a nepříjemné

    OdpovědětVymazat
  3. "Poslední okamžiky zápasu celý stadion odtleskal vestoje. Však si to taky ti naši kluci zasloužili." - to je hezké, zasloužili si to opravdu HODNĚ!
    nejlepší ta fotka s kášou na střídačce :DD a nevím jesi sem ti už to psala ale nemůžu z vaší trestné lavice :DD takové jako ted si bez sednou tam na tu lavičku, né jak ty boxy co máme my :D
    tak tak příští rok vám to vyjde ;)

    OdpovědětVymazat