neděle 16. června 2013

Změna je život!

Nic moc se teď neděje.
Ok, to vám lžu, včera jsem byla na tréninku vyfotit nové posily - Jana Jaroměřského a Tomáše Vošvrdu (k tomu druhému se dostanu někdy jindy) - a dneska jsem byla na akci Zimák v pohybu.
Takže se něco děje, ale buď je to něco, co nestojí za řeč, nebo něco, o čem bych nenapsala nic jiného, než že "hrál se florbal a byla štafeta a ušlo to, kluci byli super".

Nicméně, trošku se doma nudím, protože vlastně nemám moc věcí na práci - když je hezky, jdu si zajezdit na inlajnech (už jsem se zvládla i spálit na sluníčku), jinak jsem většinou doma a dělám, co mě zrovna napadne a u ničeho moc nevydržím.
Nejvíc se asi věnuji přemýšlení nad tím, jak tenhle blog pořád zlepšovat po všech stránkách - tenhle článek je tedy o drobných změnách, co jsem udělala, respektive o tom, co byste změnili vy.


V prvé řadě jsem opět přepsala a předělala sekci "O mně". Zaktualizovala jsem informace, něco nového doplnila a vůbec jsem se snažila, aby to bylo zase o něco osobnější a přehlednější a tak. 


Hlavním tématem je ale změna, které si můžete všimnout v bočním menu. Nově je tam "okýnko" zobrazující pár posledních tweetů z mého nového Twitter účtu. Teď si možná říkáte k čemu mi jako takový účet je, když už mám blog. Ale nebojte se, promýšlela jsem to dost dlouho a důvody mám (domnívám se) celkem pádné. Tak tedy:
  • Rozdíl mezi macro blogging (např. tento blog) a micro blogging (Twitter) je patrný - kvůli kratičké zprávě či pár fotkám nebudu sepisovat článek - zaprvé je to zbytečné, zadruhé to žere čas mně i vám.
  • Některé mé prudce inteligentní postřehy se ani do běžného článku nehodí - třeba návrat Lea Komarova do KHL nemám moc kam strčit, protože Dynamo Moskva je nepřítel, a nikoho nezajímá a vůbec... Ehm. To samé se týká i fotek.
  • Vzhledem k předchozímu bodu si možná říkáte "A proč nezvolila FB?" - FB strašlivě kazí kvalitu fotek a sdílet myšlenky o hokejových věcech skrze status je takové... zkrátka mi to nevyhovuje. Twitter taky nijak neomezuje neregistrované uživatele, což občas s FB bývá obrovský problém (vlastní zkušenost).
  • Twitter se mi načte i na mobilu, kde nemám zrovna rychlý internet, a tak vás můžu "držet v obraze" i když třeba zrovna budu z dosahu notebooku.
  • Sociální sítě jsou přece děsně in a cool a vůbec, ne asi! (by určitě někdo uvedl jako dobrý důvod)
  • No tak, i Tom Vošvrda mi dal follow! :)) Ok, to očividně nebyl důvod proč založit Twitter, ale kdybych mohla, napsala bych si to do životopisu nebo tak :D
Předem upozorňuji na to, že Twitter bude veden česky, anglicky a rusky. V jakém jazyce ten či onen tweet bude, samozřejmě záleží na tom, čeho se týká. Uvědomuji si, že ne všichni ovládají cizí jazyky, ale doufám, že to v tomto případě budete tolerovat. Ostatně, někteří mi followers nejsou Češi, takže je to jenom fér.


Mimo těchto "nezávislých" rozhodnutí mě samozřejmě stále zajímá, jak se tenhle blog jeví vám - mým čtenářům. Vašim připomínkám jsem stále otevřená, ať už skrze mail nebo třeba přes Twitter. Nestyďte se, pokud máte nějaký problém nebo nápad nebo co já vím, řekněte mi to, já vás neukousnu. 
Celkem by mě zajímal váš názor na to, jak to tady vedu - snaha je taková, abych na celou věc nahlížela trochu osobněji, ovšem otázkou je, jestli vám to vyhovuje? Nebo byste dali přednost strohým zprávám o skóre, faktech a přešli rovnou k fotkám?

Čtenářských připomínek se týká i to, nad čím přemýšlím celkem často - totiž, brouk, kterého mi do hlavy nasadil Martin, když mi řekl, že se mu můj blog načítá pomalu, když je fotek hodně a/nebo jsou ve velkém rozměru. Jsem ráda, že o tom vím, a slíbila jsem mu, že se to budu snažit vyřešit tak, aby neutrpěla kvalita, kvantita ani velikost prezentovaných fotografií, protože to je přece to, proč tenhle blog existuje.
Tuhle jsem čirou náhodou zjistila, že Flickr navýšil kapacitu neplaceného účtu na naprosto fantastický jeden terabyte. Věřím, že Flickr je pro mnoho uživatelů mnohem bližší, než úložiště, které používám běžně (totiž ruský Jandeks -respektive Yandex - který ale plně doporučuji), tudíž jej nejspíš budu používat jako takový vedlejšák.
Zkrátka když bude fotek moc a v moc velkém rozlišení, vložím celý set (taky) na Flickr a do článku dám jen několik vybraných snímků - článek se načte rychleji a všechny fotky uvidí jenom ten, koho jejich námět zaujme. Doufám, že to je pro všechny strany přijatelné řešení - dejte mi vědět ;)
Odkaz na můj staronový účet dám to menu a všude možně, aby to bylo po ruce.


To by bylo momentálně asi vše. 
Co se mých plánů na budoucí dva měsíce týče, blíží se termín fotbalového turnaje, což je momentálně hlavní událost června. Taky se chystá sportovní den mé bývalé školy, a kdo ví, možná vám tady pár fotek předvedu, pokud by s tím nikdo neměl problém, ještě nevím detaily. V červenci mě čeká fotografický workshop, který jestli přežiju, tak bude výbornou průpravou na letní přípravu Atlantu Mytišči - ale o tom možná, snad, doufám! ještě uslyšíte :) A až se vrátím od Atlantu, tak vlastně už začíná srpen a příprava na ledě a já pro klub fotím hned první zápas proti Vítkovicím. Takže tak.

2 komentáře:

  1. Ahoj,

    to osobné poňatie blogu sa mne osobne páči. Ja sa mu síce prísne vyhýbam (už mi to aj pár ľudí vyčítalo), no u Teba vidím, že to jde a že to jde moc hezky. Myslím, že to zvyšuje originalitu tohto blogu a to vnímam ako veľké plus, alias "keď chcem zistiť nejaké základné veci o HCO, zamierim na ich oficiálny web, no keď chcem zistiť niečo viac - napr. niečo, o čom by novinári písať nemali alebo nemohli - zamierim sem." Často sú to tie najcennejšie info, ktoré sa človek nikde inde nedozvie. Takže u mňa s tým osobným poňatím dobrý. :-)

    Riešenie s určitou sadou fotos na Flickr sa mi zdá výborné. Takže pre mňa veľmi prijateľné rozhodnutie. :-)

    PS: Pochvala za nové záhlaví. Predpokladám, že počas sezóny sa bude obmieňať, aby zelený trávnik z prípravy nahradil ľad (?).

    Keep up the good work!

    OdpovědětVymazat
  2. Dost dobrý, osobní pojetí je fajn. Ještě nějaký fotky z inlainů - tvých! Makej, Karo, štěstí přeje drzým, "clever" a připraveným! Skromnost je pro loosery!!!! Makej!!!!!

    OdpovědětVymazat