pátek 31. srpna 2012

Nejsem hloupá!

Kdo čte můj blog nebo sleduje Washington Capitals, jistě zaregistroval celý ten povyk kolem Neuvirthova rozhovoru pro iSport. Pro ty ostatní: Michal Neuvirth poskytl iSport rozhovor a já byla požádána autory blogu Russian Machine Never Breaks o překlad. Což jsem udělala, protože jsem se nudila, a taky co bych nepomohla kolegovi, že jo. Long story short, vytrhávání vět z kontextu je výstavní disciplína každého druhého novináře, a tak se z celého překladu stala docela dobrá fraška, ze které Neuvy vyšel jako největší hajzlík.
Což mě poněkud vyvedlo z míry, protože jsem přece jenom překládala celou věc já, ačkoliv jsem si pořád stála za tím, že jsem chybu neudělala. Následoval rozhovor s Neuvym pro Caps, kde vysvětloval, jak na to reagovali spoluhráči, a že je všechno ok, protože si to vyříkali. Mimo to taky zmínil, že "novináři napsali, co chtěli", z čehož nebylo úplně tak jasné, jestli myslí iSport nebo můj překlad. RMNB si vyžádali upřesnění této věty a dočkali se - chyba byla na straně iSport, jehož editoři se dokonce omluvili Neuvymu skrze jeho agenta.

Jakýsi anonym tady na blogu mě usilovně přesvědčoval, že chyba byla na mojí straně, jelikož se spousta věcí ztratila v překladu. Uklidním tedy jeho, sebe i všechny jiné pochybovače tímto článkem. Je tam pěkně hned vedle sebe můj překlad a překlad, který RMNB prý stál 700 dolarů. Vlastně vedle sebe máte dva prakticky totožné překlady a já si říkám, proč sakra dělám dobrou práci zadarmo? :D
Nicméně by mě zajímalo, jestli by byl onen anonymní komentátor tak hodný, kde jsem podle něj udělala v překladu chybu? Zajímá mě to z čistě technických důvodů.

Jsem ráda, že se to vyřešilo, to vám lhát nebudu. Taky jsem ráda, že je hezky vidět, že chyba nebyla na mojí straně, protože nic mě neštve víc, než když je urážena moje hrdost.
Každopádně to celé jenom potvrzuje - a to si všichni pamatujte, ať budete v životě dělat cokoli! - že pokud někdo dělá pro někoho rozhovor, měl by se domluvit na jakési kontrole před zveřejněním. Pokud vás samozřejmě netočí, protože to se překrucuje blbě, vlastní zkušenost :D

PS: Nezapomeňte se mrknout na poslední fotoreport ze zápasu HCO proti Znojmu. Byla sranda!

5 komentářů:

  1. Tak to se Ti moc omlouvám, četla jsem to na stránkách NHL, možná to špatně napsali, možná jsem ten článek špatně přeložila. Každopádně promiň, měla jsem asi špatné informace.

    OdpovědětVymazat
  2. Tak iSport? Téda. Každopádně, jsem ráda, že se to vyřešilo a že to tvoje chyba nebyla (což jsme mimochodem všichni říkali, ale chápu, že to Ti moc asi nepomohlo)

    OdpovědětVymazat
  3. Máš pravdu, hlavní je, že se to všechno vyřešilo a že z toho Neuvirth neměl nějaký obrovský průšvih :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Tak hlavně, že se to vyřešilo :))

    OdpovědětVymazat
  5. Že to nebyl tvoje chyba bylo přeci jasné od začátku... ;-) Jinak dík, alespoň že je led v malé hale a můžeme trénovat doma. Snad se časem vyřeší i velká hala, aby jsem nemuseli hrát ligu na stadionu pro 400 lidí nebo někde v jiném městě..

    OdpovědětVymazat